Fjäril vingad syns på haga - ♥

Hej allesamans! :D

Idag har det varit min, mammas och lillebrors dag, vi har varit på hagaparken och vid fjärilshuset (fjärlishuset ligger precis brevid/är i hagaparken) och kollat på små fåglar och fiskar och fjärilar :D

Imorgon ska jag åka tåg upp till Tim Nokia och sova över där, och nästa dag kommer hans kompis och vi ska sticka till badhuset ;) snacka om AWESOME! :D

Det blir första gången jag åker tåg ensam upp till honom med det tåget jag inte brukar ta, det tåget där uppe Syd för er som vet ;)

Nog om det! Vi var där uppe vid Fjärilshuset och kollade på en massa roliga saker, Jättegulliga små fåglar, släkt med Kiwin antar jag, så små och söta som dom var ♥ Och vi kollade på lite fiskar, det fanns Kois och Rovfiskar som Pirayor och annat kul, det fanns en jättestor fisk där åxå! mer än 70 cm lång iaf ;) Och så fjärilarna, jättevackra! ♥ Det var jättefuktigt där inne så kameran blev lite suddig först xD Men sen gick det bra ;) Men där inne fanns det Jättemånga olika fjärilar, och så fanns det som "Pupp-pinnar", En massa pinnar med fjärilspuppor på ;) Där på fanns det precis nykläckta fjärilar som torkade sina vingar för att sedan kunna flyga, och en hade lite problem och ville gå någon annan stans, så jag tog upp den (Den gick på frivilligt såklart) och fotade lite snabbt och visade mamma innan jag satte ner den (Mamma satte ner den) på ett blad lite längre in ^^

Det var en som sagt jättehäftig upplevelse efter att varit där i sexårs (åtta år sedan) och kolla på alla sakerna igen

Bilder kommer inom kort, ska till IKEA nu, dom kommer alltså om ett par timmar :)

Och kom ihåg:

EN SVENSK TIGER

Buhbye!                                            //Emma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kotten Emspems ♥

Mitt liv, mina verk ♥

RSS 2.0